Известие

Collapse
No announcement yet.

Алтернатор?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Моя е А120 почти съм сигурен.
    Но по малък не е .
    Alfa Romeo 159 JTDm
    Alfa Romeo 155 TS

    Comment


    • #77
      То по-добре ми изглежда са купиш по-мощен, нов отколкото да ремонтираш наново.

      Може и да се ремонтират "чудесно" но зависи от кого.

      Имаше някъде в нета тама в която един от участниците обясняваше как той и баща му в сервиза им "закрепвали" алтернаторите и за колкото издържат толкова ...

      Сега продавали само нови и не ремонтирали.

      Взимай едни нов 140 ампера и приключва с този въпрос.Има и за 205 евро има и за 295 евро.

      Досега колко пари похарчи за ремонти по алтернатора?
      Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

      Comment


      • #78
        Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщение
        То по-добре ми изглежда са купиш по-мощен, нов отколкото да ремонтираш наново.

        Може и да се ремонтират "чудесно" но зависи от кого.

        Имаше някъде в нета тама в която един от участниците обясняваше как той и баща му в сервиза им "закрепвали" алтернаторите и за колкото издържат толкова ...

        Сега продавали само нови и не ремонтирали.

        Взимай едни нов 140 ампера и приключва с този въпрос.Има и за 205 евро има и за 295 евро.

        Досега колко пари похарчи за ремонти по алтернатора?
        До сега купих един 2 ра ръка /3-4 месеца изкара/
        130 лв.
        Оригиналния не търпи ремонт.
        Alfa Romeo 159 JTDm
        Alfa Romeo 155 TS

        Comment


        • #79
          Първоначално публикувано от Lunov Покажи съобщение
          къде го ремонтира и кви пари ти излезе.
          Като цена ми излезе 140лв по спомен а ремонта беше при Иво в аутотех
          Alfa 159 JTD

          Comment


          • #80
            Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщение
            То по-добре ми изглежда са купиш по-мощен, нов отколкото да ремонтираш наново.
            Има нещо такова. Най-тънко 120A DENSO, може да се намери за около 440 лв., а 140A варианта (пак на Denso) е за около 370 лв. Има и разни нонеймки, които и за около 200-250 лв ще се вържат, но аз лично не бих си и помислил за тях.

            Иначе рециклирането не е за отхвърляне, защото ти излиза двойно по-евтино в най-лошия случай, както беше при мен - намотка, плочка и лагери. Но ако искаш ъпгрейд към по-мощен, тогава няма алтернатива на покупката на нов такъв.
            Last edited by AlfaMan; d.m.y г., 13:26.
            Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
            Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
            Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
            Alfa Romeo 156, 2.0TS

            Comment


            • #81
              Какво да кажа?

              Аз съм на принципа на Мечо Пух -колкото повече= толкова повече.

              В смисъл, че при по-мощен от необходимото алтернатор ще зарежда по-бързо акумулатора.

              И да е по-мощен няма да вреди, ако обаче е по-маломощен от необходимото ще се товари повече и амортизира по-бързо ...
              Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

              Comment


              • #82
                Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщение
                Какво да кажа?

                Аз съм на принципа на Мечо Пух -колкото повече= толкова повече.

                В смисъл, че при по-мощен от необходимото алтернатор ще зарежда по-бързо акумулатора.
                Това не е правилно разсъждение - няма как да го зарежда по-бързо. За да ти го зарежда по-бързо, е необходим по голям заряден ток, НО за да се получи той, е необходимо и по-високо напрежение - само че то няма откъде да дойде (на практика разликата е нищожна). Целта на регулатора, с прости думи е - да го стабилизира на някаква стойност или по-точно в определени граници. Големината на алтернатора, се определя от количеството консуматори. Ако не смяташ да добавяш допълнителни консуматори, няма смисъл от ъпгрейд към по-голям. А иначе обратните ситуации не са за препоръчване - например кромата със 140A алтернатор, изобщо не иска и да тръгне.
                Last edited by AlfaMan; d.m.y г., 18:20.
                Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
                Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
                Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
                Alfa Romeo 156, 2.0TS

                Comment


                • #83
                  Първоначално публикувано от vladeto80991 Покажи съобщение
                  Благодаря! Да се похваля каква тениска си направих....! 2 дена след ремонта на проблема с алтернатора започна да мига реотана за изгоряла подгряваща свещ! Кога ще карам поне месец без нещо да се обади се питам..!?Иначе кефа от карането на 159 си е голям!
                  Когато си купиш кола от магазина. Хората са я карали 10 години и много добре знаят кога ще почнат проблемите . Не мисли, че си само ти. Това, че не се оплакват други във форума незначи, че не сменят кото откачени.
                  Alfa Romeo 159 1.9 16V SW

                  Comment


                  • #84
                    Хе-хе.

                    Чак пък "като откачени" ...

                    Какво ли толкова има да се сменява ...???

                    Поне при мен досега са само консумативи -филтри, масла, спирачни дискове, накладки, пукнат прозорец и поправка на механизъм на прозорец.
                    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                    Comment


                    • #85
                      Че те свещите да не би да не са консуматив?
                      Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
                      Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
                      Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
                      Alfa Romeo 156, 2.0TS

                      Comment


                      • #86
                        Като ви чета тука ми идват две неща в главата.
                        Първата да се захвана пак с ремонт на стартери и алтернатори и втората да ви пратя в основното училище да си припомните физиката и по-точно електричеството.
                        Колко ампера трябва да е динамото зависи само от консуматорите. Отдавна то е много по-мощно отколкото е нужно за зареждане на акумулатора.
                        Следователно, за доброто зареждане на акумулатора има значение колко волта е напрежението, а не ампеража.
                        Всичко по динамото с прости инструменти се ремонтира:
                        статора се пренавива
                        диодите се сменява,
                        лагерите се сменяват
                        контактните пръстени на ротора се сменяват.
                        Реле-регулаторите също

                        Единственото, което е проблематично е намотката на ротора. Тя също може да се пренавие, но после изисква специализирана машина за балансиране.
                        Колкото и специфичен да е алтернатора, то винаги може да му се сложат други диоди. Сега има в изобилие директно промишлени, 200-300 А трифазни мостове Ларионов, както и водни радиатори с щуцери 16 мм. На едно Исузо съм слагал такива преди 15-16 години, когато нямаше нищо за японските кочини и все още работи.
                        Мнозина не обръщат никакво внимание на малките диоди, захранващи реле-регулатора. Ето ви още една причина, "безпричинно" да свети лампичката.

                        Тая тема е дъвкана много пъти. Има я в почти всички раздели.
                        И не ми обяснявайте, че алтернатора на 33 е различен от тоя на 159! Разликата е в детайлите, а не във фундамента.
                        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                        Comment


                        • #87
                          Иво, ако ще пращаш някого да учи електротехника, започни с това да наричаш нещата с правилните им имена.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #88
                            Поясни се! И казах електротехника, а не електроника.
                            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                            Comment


                            • #89
                              Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                              Поясни се! И казах електротехника, а не електроника.
                              Стига с това динамо бе

                              Пак добре, че само веднъж, дваж го спомена.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • #90
                                Ами във Форум, дето цяло десетилетие не се научиха, че няма долна и горна помпа, а помпа и работен цилиндър, акумулатор, вместо акомолатор и тн....
                                Нали се сещаш, че не можеш да газиш в лайната и да не се оцапаш.
                                А строго погледнато, динамо е прието на руски.
                                В края на краищата е важно да се говори на понятен език.
                                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                                Comment

                                Working...
                                X